lørdag den 8. februar 2014

BARBERSÆT VIVO BLOMMETRÆ, MÜHLE SHAVING

Henrik Urbak, København


Anmeldelse af Mühle barbersæt VIVO Blommetræ med DE safety razor, barberkost og skål.

Jeg er for nyligt begyndt, at barbere mig med en DE safety razor, samt lave min egen barberskum. Jeg valgte at prøve denne form for barbering, da jeg har forholdsvis sart hud og havde hørt, at dette kunne hjælpe, hvilket det også har gjort. Jeg fortryder dog, at jeg ikke fik begyndt noget før, da det er en langt bedre måde at barbere sig på end en traditionel kassetteskraber og skum på dåse.

Barbersættet er mit første fra Mühle Shaving og det første indtryk, da jeg åbner æsken, er tysk kvalitet. 

Specielt standeren med skålen er rigtig godt udført og i forhold til standere fra andre producenter, er grebene, der holder barberkost og safety razor belagt med gummi på indersiden. Dette sørger for, at begge enheder sidder godt fast, uden at der kommer ridser på kost, skraber eller stander, og uden at ødelægge funktionaliteten,  idet foden på standeren virker solid og har en vis tyngde.

Den medfølgende skål, er mere en drypfanger end en sæbeskål, da den er forholdsvis lille. Skålen er egentlig ikke nødvendig efter min mening, eftersom jeg ikke har oplevet af børsten drypper (under forudsætning af at den er blevet rystet, efter den er blevet skyllet).

Barberkosten er ergonomisk godt konstrueret og ligeså lækkert udført som standeren. Jeg kan specielt godt lide håndtaget, som er lavet i blommetræ.



Barberkosten er lavet af Pure Badger, hvilket er den mindst fine type af grævlingehår til barberkoste, dog kan den sagtens indeholde nok vand til at lave en glimrende barberskum (Crabtree & Evelyn, Sandalwood barbersæbe), hvor der er nok til en 3 pas barbering.

Børsten er forholdsvis blød og slet ikke stikkende, som jeg havde frygtet. Derudover har jeg endnu ikke oplevet, at barberkosten har blomstret voldsomt, da den indtil videre holder formen.
VIVO DE SAFETY RAZOR er min første DE Safety Razor. Efter et par barberinger, synes jeg, at skraberen blev nem at bruge og designet gør, at den ligger godt i hånden.

Jeg har egentlig ikke noget negativt at sige om VIVO barbersættet i blommetræ, men jeg savner dog en lidt mere glat finish på blommetræet. Det har en lidt ru overflade, men det har selvfølgelig den fordel, at det giver et bedre greb i et vådt miljø. Det er nok mere en smagssag end en egentlig kritik.

Vil jeg anbefale VIVO barbersæt i blommetræ? Ja uden tvivl, det er et veludført og lækkert produkt, som ser godt ud på badeværelset.

 Prisen er efter min mening meget rimelig, jeg vil endda sige, at det er et godt tilbud, når prisen sammenlignes med prisen på barberkost og Safety Razor uden stander.  

Hvis du vil købe Barbersæt VIVO fra Mühle, Shaving [Klik her] og gå direkte til webshoppen Gentlemen´s Bazaar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar