fredag den 20. februar 2015

St. James of London Cedarwood and Clarysage

Henning Christensen, København


Man skal altid være åben over for nye ting, for selv om jeg gennem næsten fem år har brugt Truefitt and Hill barbercreme og aftershave balm i forskellige afskygninger, måtte jeg da også prøve St. James of London, Cedarwood and Clarysage barbercreme og post-shave gel. 
 
 
På Gentlemens Bazaars hjemmeside kan man finde hårde barbercremer og bløde barbercremer. Der burde tilføjes en Super Soft barbercreme, for det er, hvad denne barbercreme er. En meget lækker konsistens, men, man skal være forsigtig, når man tager den op af glaskrukken, for den har en tendens til at glide af igen.
Til gengæld får man heller ikke for meget på sin barberkost, men det behøver man heller ikke. St. James of London barbercreme er meget drøj i brug, og den giver et dejligt behageligt barberskum, som gør det meget let at barbere sig.
Jeg har prøvet den med både Gillette Mach 3 barberskraber og DE Safety Razor med Wilkinson barberblade. 

Post-shave gel fra St. James of London er virkelig et scoop. Den er meget anderledes end de aftershaves jeg ellers har brugt, fortrinsvis fra Truefitt and Hill. Det virker, som om, den har en svag kølende effekt, uden at være sprittet af alkohol. Et meget stort plus for mig, der ikke bryder sig om at danse krigsdans, når man bruger aftershave. Jeg husker tydeligt min far tilbage i 50'erne og 60'erne. Uha uha!
 
En ting man lige skal vænne sig til er, at gelen er transparent, dvs. gennemsigtig! Så, når, man har brugt dispenseren til at få lidt ud i håndfladen, kan man ikke se den! Så man må tælle sig frem. Jeg trykker 10 gange, og så har jeg den rette mængde. 
 
 
Mht. dufte/lugte, så har jeg søgt lidt på Internettet vedr. Cedarwood og Clarysage. Cedarwood er nemt nok, det er cedertræ og iflg. Gentlemens Bazaars hjemmeside er det Atlas cedertræ, og det vokser i Atlasbjergene i Algeriet og Marokko! Det var lidt sværere med Clarysage. Det kan være at det er et ord man bruger mere i dag, men det var ikke rigtigt på programmet i engelsktimerne da jeg gik ud af skolen i 1970! Så jeg fandt ud af at ”sage” betyder salvie, men clary må stå hen i det uvisse, måske vild salvie.
 
 
Men St. James Cedarwood and Clarysage post-shave gel har en dejlig duft der holder i lang tid, og man kan mærke, at man har den på uden, at den er anmassende. Det er virkelig en konkurrent til Truefitt and Hill, både barbercremen og aftershaven. 

Det var bare Cedarwood and Clarysage, og der er tre mere!!!

Gentlemen´s Bazaar har modtaget denne flotte anmeldelse - Gentlemens Bazaar siger tak - du kan også sende anmeldelse til Gentlemens Bazaar.
Hvis du vil købe produkter fra St. James of London [Klik her] og gå direkte til webshoppen Gentlemen´s Bazaar. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar